Кожна людина, яка замислювалася над необхідністю співпраці з дизайнером інтер'єру, стикалася з якимись побоюваннями, пов'язаними з даною послугою. Практично всі побоювання досить поширені, стандартні і добре відомі самим дизайнерам, тому що їм часто доводиться розвінчувати подібні міфи. Всі ці побоювання знаходять відгук у тих, хто або жодного разу не співпрацював з дизайнером інтер'єру, або замовляв таку послугу, але отримав негативний досвід. Ті люди, які працюють з дизайнерами часто, зазвичай вже трапляються на подібні приманки-страшилки. Тут ми не захищатимемо дизайнерів, бо вони «люди, як люди…», апопытаемся систематизировать все известные страшилки о дизайнерах. И, возможно, получится развинтить хотя бы парочку из этих мифов.
1. Люди не від цього світу
Існує поширена думка, що дизайнери, як люди творчі, у реальному житті практично безпорадні, дивакуваті і з дивностями. Можна навіть скласти типовий фоторобот стандартного дизайнера: помаранчеві штани, салатова сорочка, сережки у вусі (або три сережки, якщо це жінка), маса татуювань з дивною тематикою, шарф на шиї будь-якої пори року. Найчастіше це слідування якимось своїм уявленням про образ дизайнера. Ну, самовираження, чи що. У житті таке існує, але ніяк не говорить про рівень чи талант. У дизайнерських колах існують дуже успішні затребувані професіонали, для яких джинси та футболка з принтом – речі на кожен день. Їм не потрібно привертати до себе додаткову увагу за допомогою одягу.
2. А якщо мені не сподобається, що дизайнер намалює?
Цілком серйозне побоювання для людей, які жодного разу не працювали з дизайнером. Насправді, питання можна вирішити просто. Досить змістовної бесіди з докладним обговоренням усіх побажань, результатом якої буде сформоване технічне завдання. Якщо під час розмови буде обговорюватися якнайбільше деталей, а загальні фрази (затишний інтер'єр, приємна обстановка, оригінальний дизайн) не будуть вживатися, то в такому разі шанси на продуктивну співпрацю дуже хороші. Наскільки високим не був би професіоналізм дизайнера інтер'єру, він не зможе по ваших очах визначити все те, що ви від нього очікуєте. Не сподівайтеся, що фраза «Ви ж професіонал-запропонуйте мені…» допоможе вирішити питання. Тому що пропозиція буде заснована на особистих уподобаннях дизайнера, а вони не завжди будуть йти в унісон із вашими. Порада - підготуйтеся до зустрічі і ви. Самі для себе визначте, який стиль вам ближчий, які кольори до душі, сформулюйте свої побажання. А можна піти ще більш простим шляхом – підберіть в інтернеті картинки приміщень, які вам подобаються. Але не одну-дві, а 10-20 штук, і при зустрічі докладно розкажіть, що в кожному прикладі вас привабило. Так і інформація буде повнішою, і часу на формування своїх переваг ви витратите небагато.
3. Це все комп'ютер малює
В наш час дуже рідко можна зустріти дизайн-проекти, виконані, як кажуть, «від руки», хоча всі дизайнери в художніх ВНЗ обов'язково здають їх і в такому варіанті. Справа зовсім не в забаганні замовників або ліні дизайнерів. Справа в навколишньому світі, який стає все складнішим. Не останню роль відіграють умови сфери послуг-ти зможеш пробитися, якщо хоч чимось виділяєшся з натовпу своїх конкурентів. І якщо ви вважаєте, що малювати на комп'ютері – легко, то повірте, що це не так. Як і вміння малювати руками вимагає таланту, так і робота на комп'ютері потребує специфічного навчання, яке не є простим або дешевшим. Плюс до всього, для цих завдань потрібні потужні комп'ютери, які коштують набагато дорожче за звичайні побутові і навіть ігрові машини. Про програмне забезпечення навіть і говорити не буду.
4. Хіба ти сам не знаєш, що тобі подобається
Ця страшилка просто від нерозуміння того, для чого існує така професія, як дизайнер інтер'єру. Дуже часто в наших публікаціях з'являється думка, що будь-яку професію може освоїти кожен бажаючий. Можна власноруч вирвати собі зуб, можна перебрати двигун у машині. З дизайном інтер'єру розібратися – не складніше. Якщо міркувати по-філософськи, то такий професіонал потрібен для того, щоб із побажань замовника, як із різнокольорових шматочків скла, зібрати гарний вітраж у правильній послідовності та поєднанні. Можливо, для когось професія дизайнера інтер'єру здається дивною та зайвою, адже людина сама розуміє, що їй подобається, а від чого вона не в захваті. Насправді вона не дивніша, ніж професія юриста, адже тільки юрист може правильно скласти документ, хоча всі вміють читати та писати. Якщо людина не готова працювати з дизайнером, її складно переконати, тому будь-які докази на користь співпраці марні, людина шукатиме каверзи в кожному пункті і в кінцевому підсумку недовіра зробить подальшу роботу неможливою. Кожен замовник перед тим, як запросити дизайнера на об'єкт, повинен дізнатися, які матеріали він отримає і в якому вигляді. Можливо, зваживши всі ЗА і ПРОТИ, він ухвалить рішення. Адже робота дизайнера — це не лише гарне зображення, а ще десятки сторінок технічної документації. Якщо в цьому матеріалі немає потреби і ви можете розібратися самостійно - тоді можна сміливо відмовитися від послуг дизайнера.
5. Намалювати можна багато різного, але як реалізувати?
Доводилося чути "моєму знайомому дизайнер намалював красиво, а майстри сказали, що зробити це не можна". Реальність цієї фобії приблизно 50/50. Завдання із кількома невідомими. По-перше, не завадило б дізнатися детальніше, що ж такого нездійсненного запропонував замовнику креативний дизайнер, чи побачити сам проект. По-друге, неможливо зробити — це висновок самого замовника, чи йому це сказали будівельники. І якщо такий вердикт озвучили будівельники, то це вже по-третє. Так у чому може бути причина. Цілком ймовірно, що запропоноване дизайнером могло бути технічно неправильним з низки причин і тому нездійсненно. Це могло бути здійсненне, але вимагало багато часу для реалізації. Могло бути здійсненно, але коштувало величезних грошей, тому замовнику простіше сказати, що це зробити не можна, замість зізнатися, що це не потягне його бюджет. А можливо, що низька кваліфікація будівельників ставила під сумнів ймовірність успішного втілення проекту в життя. На стадії ідеї поцікавтеся у дизайнера, чи має він підрядники, які зможуть реалізувати його ідею. Проконсультуйтеся з ними заздалегідь, це заощадить час. А взагалі, тут дуже добре підходить майже народна мудрість: «Що не можна зробити за гроші, то можна зробити за дуже великі гроші!». Часто можна внести деякі зміни в майже утопічну ідею, спростити і оптимізувати її, і вийде реально здійсненний проект, причому не за всі гроші світу. Була б думка.
6. І в якому магазині все це можна знайти?
Зазвичай з усіх магазинів, які спеціалізуються на ремонті та будівництві, середньостатистичній людині відомі великі будмаркети, та й парочка якихось вузькоспеціалізованих невеликих, але зручно розташованих. Насправді їх безліч. Їх асортимент не завжди дублюється, часто майже всьому можна знайти альтернативу як дешевше, так і дорожче, так само і з якістю. Будь-який дизайнер інтер'єрів – це ваш персональний гід у світ таких магазинів, салонів та бутіків. Дизайнер тут, як риба у воді. На кожну необхідну вам річ завжди знайдеться щонайменше два-три місця, в яких це можна придбати з наявності та з десяток організацій, які зможуть спеціально для вас привезти потрібну річ на замовлення з будь-якої точки світу. Ця страшилка спеціально остання у списку, бо це найменша з усіх, які ми перерахували.
Насамкінець хочеться ще раз зробити акцент на тому, що мета публікації - не в тому, щоб переконати вас, що без дизайнера ви не зможете зробити ремонт у будинку чи квартирі. Звісно, зробите. Завдання майже філософське - докопатися до істини та постаратися зменшити кількість страхів, пов'язаних із дизайнерами. «Платон мені друг, але істина дорожча».
Смотрите по теме:
08.04.2020