Настав той момент, коли Ви вже визначилися у виборі дизайнера і вже зупинилися на якійсь одній кандидатурі, але актуальним залишається питання, про що далі говорити з ним, з чого почати розмову.
Дизайнер уміє читати думки?
Слід зазначити першочергове- дизайнер не телепат, він не вміє читати Ваші думки, навіть справжній професіонал своєї справи не зможе за Вашим зовнішнім виглядом або скануючи Ваші біоструми, визначити який інтер'єр запропонувати. Обговорення концепції майбутнього інтер'єру – командне завдання, на цьому етапі не слід обмежитися тезою «ми йому платимо, то нехай вона нам і пропонує». Чим більше буде докладної інформації, яка не обмежуватиметься загальними фразами, такими як «хочу комфортне, затишне, унікальне приміщення», тим плідніше вийде у Вас робота з дизайнером інтер'єрів. Для того, щоб осмислити вищесказане, визначтеся - що для Вас є пріоритетним: щоб дизайнер довго і нудно вгадував Ваші побажання, або Вам потрібен дизайн-проект Вашого приміщення, як результат.
Довіртеся професіоналу
Якщо вже так сталося, що Ви зупинили свій вибір на конкретному дизайні, це могло бути з різних причин. Перша- цього дизайнера порекомендували Ваші друзі, знайомі або родичі, хтось із тих людей, кому немає від цієї рекомендації комерційної вигоди. Друга причина – Ви знайшли дизайнера або дизайн-студію в інтернеті або побачили в журналі. Одним словом, знайшли з допомогою реклами, і виділили цього кандидата серед інших (причини різні: цікаві проекти, відоме ім'я, вартість послуг, обсяг наданих матеріалів та інше). Загалом Ви зробили свій вибір. Намагайтеся довіряти йому! Звісно, це складно. Звичайно, на 100% довіряти важко, навіть людині, яку порекомендували Ваші близькі, не кажучи про те, кого Ви знайшли через інтернет. Але постарайтеся довіритись дизайнеру. Якщо не буде довірливого відношення-спільної роботи не вдасться. Повірте, дизайнер як будь-яка людина відчуває недовіру. Йому буде складно зосередитись на ідеї, якщо йому не довіряють.
Потрібно все контролювати самому
Питання про довіру обговорювалося абзацом вище, тепер слід поговорити про контроль роботи дизайнера. Можливо, коли Ви ділитеся зі своїми друзями про те, що плануєте залучити для роботи над Вашим приміщенням якогось дизайнера, то чуєте класичну фразу: «Слідкуй, щоб цей дизайнер тобі чогось такого не вигадав! » Відразу хочеться поставити зустрічне запитання: «А навіщо ж потрібен дизайнер, і навіщо Ви плануєте звертатися до нього, якщо спочатку боїтеся, що він щось таке придумає?» Контроль - це добре, але контроль розробки дизайну інтер'єрів - це перебір. Художнику не потрібні рамки, не можна обмежувати його у творчості. Так ось, з дизайнером те саме. Іноді, при обговоренні концепції майбутнього інтер'єру, замовник вже повністю визначився з кольором, формою, кількістю всіх предметів у його приміщенні і фактично просить дизайнера підтвердити свій вибір. І знову питання «Навіщо тут потрібний дизайнер?». Ось у цьому випадку вся майбутня робота вже загнана в рамки, вона обмежена вибором замовника, робота ще не почалася, але вона вже обмежена. Результат буде таким же обмеженим. Дайте дизайнеру можливість зробити те, заради чого Ви його наймаєте.
Почнемо з головного
Будь-яка інформація ділиться на кілька підвидів за значущістю: важлива основна, другорядна, та малозначуща (дрібні уточнюючі деталі). Тому буде правильно, якщо інформація, що стосується Вашого приміщення, буде подаватися дизайнеру інтер'єру в потрібній послідовності. Не варто починати список своїх побажань та переваг з опису килимка, який лежатиме перед вхідними дверима. Будь-який інтер'єр оформляється в якомусь архітектурному стилі. Будь-який! Навіть якщо складно визначити, який стиль переважає, все одно він є і починати обговорення подальшої роботи з проектування інтер'єру потрібно з вибору стилю. Стиль є основним, тому що саме стиль вносить свої корективи і планування приміщення і навіть впливає на його функціональність. Стиль визначає і колірну гаму, і підбір оздоблювальних матеріалів та, тим більше, підбір меблів та освітлення. Вибачте мене за тавтологію, але щоб інтер'єр вийшов дійсно стильним, він має бути в стилі!
Від спільного до приватного
Вибраний стиль для вашого інтер'єру визначає дуже багато, але ще не все. Це правильно обраний стиль визначає вектор, у якому треба рухатися. Це основа для подальшої роботи над роботою з проектування інтер'єру. Справа в тому, що дизайн інтер'єру - це не просто взяти і обраний замовником стиль перенести до його приміщення. Якби це було так просто, то в послугах дизайнера інтер'єрів не було б жодної потреби-цю роботу зміг би виконати і виконроб.
Отже, ми визначилися зі стилем, тепер дизайнера слід ознайомити з індивідуальними особливостями Вашого приміщення. Якщо йдеться про житлове приміщення, скажімо квартира, то цінною буде наступна інформація:
Дана квартира передбачає постійне або сезонне проживання власників, або ж ця квартира здаватиметься в найм; і якщо у найм, то визначити рівень постояльців (від цього залежить вибір оздоблювальних матеріалів та ціновий рівень меблів)
Склад сім'ї: дорослі, діти, вік усіх членів сім'ї, захоплення, спосіб життя
Як часто в будинку бувають гості, родичі, як часто в гості приїжджає теща та інше.
А ось з більш докладних моментів слід враховувати: можливість зберігання в будинку ялинки, велосипеда, лиж, сноуборду; наявність у квартирі теплої підлоги; який вид кондиціювання; кількість телевізорів, кількість і тип комп'ютерів, акустичні системи, домашній кінотеатр; кількість шаф та комор; обсяг побутової техніки на кухні, в санвузлах, та інше, і інше, та інше. Детальний перелік питань для обговорення нами розроблено та знаходиться на нашому сайті.
Це щодо житлових приміщень. Із громадськими приміщеннями своя специфіка. Скажімо, обговорюємо розробку дизайну інтер'єру. Тут спочатку слід враховувати передбачувану місткість ресторану. Ні для кого не секрет, що проектування ресторану, як і будь-якого закладу громадського харчування, дизайнер виконує не самостійно - це робота команди з ресторатора, шеф-кухаря та дизайнера інтер'єрів. Так ось на етапі обговорення ресторатор вже може визначити попередню місткість закладу. Далі обговорюються питання щодо зонування приміщення, визначення різних технологічних зон, освітлення, комплектації звуку та відео та інше.
При проектуванні офісних приміщень важливою є кількість людей, як співробітників, так і персоналу. Також важлива сфера діяльності даного офісу. Для чого? Та хоча б для пропонованих оздоблювальних матеріалів. Наприклад, вимоги до покриття підлоги в офісі закритого типу, де завжди одна постійна кількість людей протягом робочого дня, сильно відрізняється від вимог до покриття підлоги в офісі, де потік відвідувачів зашкалює за сотні в робочий день.
Вишенька на торті чи табу
Обговорення тривало надовго. Можливо така бесіда не на одну зустріч. Обговорили багато різного, включаючи той самий килимок біля вхідних дверей, і якщо висловлюватися алегоріями, то тепер настав час обговорити наявність «вишеньки на торті». Серед дизайнерів інтер'єру існує таке поняття, як «гиря». Це якийсь предмет, об'єкт, простіше кажучи, це фішка, і її завдання-привернути увагу і зробити в приміщенні акцент. Такий спосіб акцентування застосовується найчастіше у громадських закладах. Скажімо, в офісному центрі це може бути гігантських розмірів кучерява рослина в холі, а в ресторані - бульбашкова панель. Варіантів маса, все залежить від уяви дизайнера та згоди замовника. У житлових інтер'єрах такий підхід теж працює, хоч і не так виражений. Як «гирі» в житлових інтер'єрах використовується камін, якесь екстравагантне крісло, різні конструкції зі скла або дерева (залежить від стилю, в якому оформлений інтер'єр). Звичайно, у більшості випадків вибір «гірі» відбувається не при першій зустрічі замовника та дизайнера інтер'єрів. Для розуміння - що ж потрібно для того, щоб зробити інтер'єр яскравим і таким, що виділяється, необхідно якийсь час. Хоча трапляється і так, що робота дизайнера йде у зворотному напрямку-придумана фішка закладу і весь наступний дизайн обігрується навколо неї.
Крім визначення родзинки Вашого майбутнього інтер'єру, слід враховувати й ті моменти, присутність яких у Вашому приміщенні небажана або зовсім неприпустима. Тут все індивідуально та прив'язано до специфіки інтер'єру. І тут слід розділяти заборони на кілька груп. Наприклад, «категорично ні», «не хотілося б», «я не впевнений». У такому разі малоінформативна відмова «НІ» може внести більше ясності та вийти таке «Ні. А чому б і …. ТАК?»
Про кількість варіантів
І таке трапляється-замовник думає, що він платить багато грошей, а отримує дуже мало: мало варіантів планування, мало пропозицій щодо комбінації кольору, мало, мало, мало... Це все від недовіри до виконавця. Тут слід повернутися до пункту під назвою «Довіртеся професіоналу». Давайте розберемося в деталях. Ви купуєте красивий стильний автомобіль в якому враховано практично все, продумано маса дрібниць і все таке- Вам продають закінчений продукт. Вам навіть не показують невдалі «сирі» версії, а цих версій може бути багато. Дуже багато ... Так само і з дизайном Вашої квартири або будинку. Якщо дизайнер надав Вам два-три варіанти планування, будьте впевнені, що він вибрав найкращі варіанти з щонайменше десяти варіантів. А ще десяток або два варіанти дизайнер виключив зі списку можливих, навіть не малюючи їх на папері або в комп'ютерній програмі-він зробив це у своїй уяві. Так, дизайнери це вміють- здебільшого у них добре розвинена просторова уява. Тому, отримавши три варіанти планування, будьте впевнені - це вершина айсберга, яку видно, решта роботи не надається Вам тільки через економію Вашого часу і демонстрації свого професіоналізму.
Смотрите по теме:
21.11.2016