Якось на одному дизайнерському заході у розмові з колегами по цеху обмовилися, що ми не практикуємо використання фарбування для підбору кольору стін в інтер'єрі. Вифарбування-це коли об'єкт частина стіни забарвлюється в колір, обраний замовниками. Наше одкровення було сприйняте якщо не в багнети, то вже точно без схвалення та розуміння. "Та як так можна працювати?" - прозвучало на нашу адресу.
Справа в тому, що дизайнери інтер'єру та архітектори активно використовують такий метод підбору кольору для стін у приміщенні та використовують цей метод вже цілі століття. Коли потрібно зробити колористичну пропозицію, невеликі ділянки стіни в приміщенні забарвлюються в потрібний колір. Замовник оглядає зразки і робить свій вибір на користь того чи іншого колірного рішення. Здавалося б, чиніть так само і буде вам щастя. Однак ми вважали такий метод застарілим та непридатним для своєї практики. Ні, ми не вигадали нічого нового і революційного для вирішення цього питання. Просто вирішили відмовитися від такого дизайнерського кліше. Це сталося не відразу, у свій час ми теж робили подібні вифарбовування. Але за 15 років роботи дизайнерами інтер'єрів відмовилися. І ось чому.
Кожна людина сприймає навколишній світ по-різному, але, однак, у схожих ситуаціях більшість людей (а в нашому випадку це замовники) поводяться однаково.
Уявімо приміщення, яке будівельники вже підготували до моменту, коли можна фарбувати стіни та стелю. За винятком підлоги в рідному кольорі бетону, решта поверхні білого кольору. До речі, таке приміщення особливо подобається замовникам. Певне тому, що візуально воно здається дуже просторим. І ось на цьому білому чистому листі з'являється пляма, одна або кілька, пофарбована в колір, який ми вибрали для нашого інтер'єру. І чим же ця пляма має нам допомогти? Як по цій плямі уявити колір приміщення в цілому? Насправді питання у сприйнятті кольору та питання комплексне, що складається з кількох, кожен з яких вносить свої корективи. Тепер по порядку.
- Контраст. Відома фраза «все пізнається у порівнянні» може бути основою даного обговорення. У роботі зі своїми замовниками ми помітили, що на етапі підбору кольору за допомогою фарбування (навіть коли колір майбутнього інтер'єру затверджений на візуалізації в 3d), людина інтуїтивно вибирає світліші кольори. Причиною тому - контраст. Будь-який колір, навіть досить світлі відтінки, не кажучи вже про темні або насичені, на білому тлі сприймається не зовсім коректно-він здається набагато темнішим, ніж таким є. Причому темніше на кілька тонів. І часто виходить так, що узгоджені на етапі 3d візуалізації кольору стін в інтер'єрі замінюються на світліші через фарбування. Якщо виконати фарбування на темному або навіть чорному тлі, то результат буде протилежним - вибраний колір здасться занадто світлим і виникне бажання замінити його на два-три тони темніше. Але крім контрасту існує ще ймовірність рефлексу, коли один колір впливає на інший. Так червоні штори відтінять білі стіни рожевим, а з чорними стінами біла підлога здаватиметься сірою. Те, як людина сприймає кольори - це окрема тема. Чого тільки варта ілюзія Манкер-Уайт (Munker-White Illusion).
ВИСНОВОКЗ великою часткою ймовірності, вибір кольору не буде узгоджений, навпаки, з’явиться більше сумнівів у правильності вибору. У результаті-втрата часу та занепадницький настрій.
- Голі стіни. На етапі фарбування приміщення порожнє і не дає реалістичного уявлення інтер'єру в цілому, виглядає «плоським» і дуже простим, зводиться до основної геометричної форми-паралелепіпеду. Кожен предмет, який перебуватиме у приміщенні, впливатиме на наше сприйняття та створюватиме обсяг. Він впливатиме своїм кольором (і тут знову про рефлекс, який вже згадували), розміром, формою (наявність тіней від усіх предметів у кімнаті), матеріалом (матова або навпаки глянцева поверхня, яка створюватиме відблиски). Порожнє приміщення-це в ідеалі. У житті частіше виходить навпаки-драбини, інструмент, цебра з фарбою та будівельне сміття.
ВИСНОВОКПофарбована ділянка стіни сприйматиметься людиною сама по собі, без прив’язки до приміщення. Такий самий ефект матиме вибір фарби в магазині
- Освітлення. Чи потрібно говорити про те, як освітлення впливає на колір… Фарба, обрана в салоні при освітленні люмінесцентними лампами, сприйматиметься інакше на вулиці при денному освітленні і зовсім не так буде у вашому приміщенні при освітленні, наприклад, від лампи розжарювання. А якщо максимально наблизити умови до реальності, то на етапі ремонту, що обговорюється нами, єдиним джерелом штучного світла в приміщенні, швидше за все, буде одна сиротлива лампочка. А якщо додати подробиць, то лампочка буде слабка, брудна. Плюс до всього час доби, коли буде здійснюватися вибір кольору фарби з великою часткою ймовірності - це вечір, бо коли ще працююча людина має вільний час, крім вихідних?
ВИСНОВОКМи не матимемо реалістичного сприйняття обраного нами кольору фарби. Знову втрачаємо час та шукаємо вільний час для відвідування об’єкту.
Підведемо підсумок. На основі вищесказаного можна зробити висновок, що завдання, які ми ставимо перед фарбуванням, з великою часткою ймовірності не будуть вирішені. Замість потрібного нам підтвердження ми можемо отримати ще більше сумнівів щодо тих питань, які були практично узгоджені. В результаті ми даремно витрачаємо час. Правди заради, потрібно внести уточнення, що людина може сконцентруватися і, не звертаючи уваги на всі вищеописані фактори, все ж таки вибере відповідний колір за допомогою фарбування. Такі випадки, звичайно ж, є, але їх набагато менше, ніж випадків із зворотним результатом. Це той варіант, коли замовник уже відсотків на 80-90 визначився з вибором і йому не вистачало маленької віртуальної галочки до 100 %. Його вибір був зумовлений ще до моменту, коли хтось скаже «а подивимося цей колір на об'єкті».
Логічним буде питання до нас, як дизайнерам, про те, що якщо метод узгодження кольору фарби за допомогою фарбування на об'єкті настільки проблематичний і не справляється з поставленими перед ним завданнями, то чим його можна замінити? Ми недаремно розпочали нашу розповідь з того, що цей метод застарілий. Сьогодні вже ні для кого не секрет, що дизайнери інтер'єрів активно використовують у своїй роботі 3d візуалізацію для того, щоб донести до заказника свою ідею. З роками комп'ютерна візуалізація стає все досконалішою та фотореалістичнішою. Вважаємо, що недоцільно відмовлятися від неї, а користуватися методами минулого століття, такими як колажі. До речі, сьогодні є дизайнери, які у своїй роботі використовують колажі замість 3d візуалізації. Якщо ваш дизайнер не користується сучасними засобами своєї роботи, запитайте його чому. А за якими критеріями ви обираєте дизайнера?
Смотрите по теме:
08.08.2019