Філіп Старк – видатний французький архітектор, конструктор, винахідник, а також дизайнер інтер'єрів. Народився 18 січня 1949 року у Парижі. Здобув освіту в паризькій Школі Камондо за спеціальністю архітектор-дизайнер інтер'єру. Свій дизайнерський бізнес організував ще в 16 років, а в 1968 заснував своє перше підприємство, що спеціалізується на надувних об'єктах. Через 2 роки Філіп створив проект надувного будинку, після чого і розпочав свою кар'єру. У 1979 році відкрив фірму «Starck product», яка проектувала абсолютно все: від предметів гігієни та дрібних елементів декору до містобудівних ансамблів. Він жертвує 20% прибутку від своїх продажів Frères des Hommes – організації, яка займається благодійною підтримкою. Philippe Starck заслужено вважається майстром таких стилів як еклектика та контепорарі, і всі його винаходи з легкістю доводять це.
Дизайнер став добре відомий у 1980-ті роки, а піком його слави можна вважати 1990-ті-2000-ті. І одним з головних об'єктів цього часу є соковитискач Alessi Juicy Salif (1990 р), який зовні дуже схожий на інопланетний корабель або величезного павука. Вона досі користується великою популярністю серед любителів незвичайного кухонного приладдя. Якось, відпочиваючи на Капрі в Італії, Філіп Старк замовив кальмарів в одному з ресторанів. Поливаючи лимонним соком страву, він намалював ескіз знаменитої соковижималки на серветці, використовуючи образ кальмару для дизайну, і відправив у конверті цей малюнок Альберто Алессі. У практичності цей кухонний прилад помітно поступається, потім автор цього твору відповідає, що ціль- не виробляти сік, а обговорювати цей предмет. Саме завдяки таким «родзинкам» Старк став відомий як веселий експериментатор.
Не можна не звернути увагу на оригінальну колекцію підлогових і настільних світильників Gun Lamp, створену в 2006 році спільно з Flos для московського ресторану «Bon». Якось Філіп сказав: «Чому б меблі не розповісти нам про політику? Я – дизайнер, а дизайн – моя єдина зброя, яку я використовую для того, щоб говорити про щось важливе». Було вирішено виготовити підлогові торшери зразка гвинтівок М 16, настільні лампи - у вигляді автоматів Калашникова, а з пістолета Beretta - нічники. «Золото в цьому торшері символізує змову між грошима і війною, чорна тінь означає смерть, а хрести на внутрішній стороні нагадують про тих, хто залишив нас назавжди» - так дизайнер пояснює символи, приховані в цьому, на перший погляд, простому предметі. В основі світильника вигравіювана назва пісні The Beatles "Happiness is a hot gun" - "Щастя - це гарячий стовбур". Курок-вимикач.
Досить цікава історія Louis Ghost Chair – серії стільців із різнокольорового пластику, виконаних у стилі класичного крісла часів Людовика XVI для паризького ресторану Kong. Стілець прозорий з овальною спинкою та підлокітниками називається Louis Ghost Chair «Привид Людовика».
Стілець без підлокітників
Victoria Ghost Chair. Виконаний із міцного полікарбонату. Розроблений разом з Kartell, він має 1,5 млн копій у всьому світі, починаючи з 2002 року, коли цю модель вперше запустили у виробництво. У 2008 році після оглушливого успіху була випущена спеціальна модель для дітей - Lou Lou Ghost. Стілець виконаний з тих же матеріалів, але відрізняється лише розмірами. Можна нанести будь-який малюнок, але стілець цікавий саме тим, що він «невидимка» в інтер'єрі. Оригінальні стільці можна зустріти в багатьох громадських та приватних інтер'єрах та екстер'єрах світу. У 2011 році американський театральний режисер та колекціонер стільців Robert Wilson, Philippe Starck та студенти Академії витончених мистецтв Брера (Італія) створили для Kartell редизайн популярного стільця.
Victoria Ghost Chair та Louis Ghost Chair засвітилися у фільмі "Як втратити друзів і змусити всіх тебе ненавидіти" ("How to Lose Friends & Alienate People" 2008 р.), серіалі "Пліткарка" ("Gossip Girl" 2007-2012р.) "Su " та ін.
Повністю прозорий стілець La Marie (2002 Kartell) за словами Філіпа «чисто математичний». Він має найменш можливий стиль, найменш можливу вагу, найменш можливий матеріал і найменш можливу присутність у просторі
Табурет Charles Ghost викликає в уяві предмети інтер'єру XIX століття в сучасному виконанні з прозорого або матового різнокольорового полікарбонату. Їх використовують як звичайні табурети або барні стільці, так як фабрика Kartell випускає їх у трьох розмірах.
Елегантне і витончене крісло Eros як і більшість моделей Phillippe Starck виконано з використанням кольорового прозорого пластику і випускається у двох версіях: основа, що обертається, або хромові ніжки. Завдяки специфічній формі сидіння та опори, крісло легко вписується в будь-який інтер'єр.
Обтічні деталі крісла Super Impossible вперше у світі з'єднані за допомогою лазерного зварювання. Дивовижний зовнішній глянець виглядає дуже чуттєво та вишукано завдяки яйцеподібній формі. Особливий шик додає поєднання двох кольорів: білий верх-чорний низ і чорний верх-білий низ.
Стілець Dr.No є ідеальним за поєднанням функціональності та краси. Зручне сидіння, елегантний дизайн і широкий колірний діапазон пастельних відтінків різко контрастує з незграбними лініями, вказуючи на свою назву.
Стілець Dr. Yes розроблений Philippe Starck спільно з Eugeni Quitllet (Іспанія) і при подібних матеріалах та колірній гамі є протилежним за формою стільця Dr.No. Він характеризується обволікаючим сидінням, відсутністю різких граней, гострих кутів. Використовується поєднання двох фактур - сидіння зовні і ніжки - глянсовий пластик, сидіння внутрішньо - матове. Цей дует формує ідеальну подвійну концепцію.
Барні стільці One More і One More Please традиційно комфортні, універсальні, міцні та кольорові. Мають дві висоти та два варіанти спинки – овальну (One More) або квадратну (One More Please). Якщо ви хочете випити напій у барі в тиші та спокої, вам потрібен комфортний високий стілець зі спинкою, щоб притулитися. Іноді одного напою не вистачає - і вам потрібно "ще один", а іноді "ще один, будь ласка".
Стільці Hi Glob виникли з ідеї комбінування різних матеріалів, що забезпечують структурну жорсткість та інноваційний підхід у дизайні, що використовує контраст між товщиною та легкістю. Стілець Dr. Glob відрізняється сидінням зі сталевою спинкою, що переходить із задні опорні ніжки.
Philippe Starck спільно з Eugeni Quitllet створили моноблочний комод Ghost Buster з прозорого пластка з двома відкритими полицями. Також випущений нічний столик у прозорому або матовому різнокольоровому пластику Ghost Buster. Матеріал цих прозорих меблів дозволяє спостерігати заломлення світла та плавність форм.
Крісло Uncle Jim і софа Uncle Jack за принципом створення не відрізняється від інших предметів дизайнера з пластику, де в основі лежить класична форма меблів з подальшим спрощенням. Є цілісною конструкцією з різнокольорового полікарбонату. Софа вагою 30 кг і довжиною 190 см - найсміливіший приклад у світі технології лиття під тиском.
Зовнішній вигляд барний стілець W.W. Stool трохи схожий на вищезгадану соковитискач, його часто називають «космічним кораблем». Обтічні форми з підставкою для ніг у вигляді шипа, він виготовлений з литого алюмінію і покритий зелено-блакитною емаллю. Був розроблений у 1990 році для офісу німецького кінорежисера Wim Wenders, ім'я та прізвище якого стали назвою для цієї моделі. З 1990 року запущений у виробництво компанією Vitra. З одного боку стілець можна вважати цікавою частиною інтер'єру, а з іншого – невичерпним джерелом натхнення.
Колекція стільців Pratfall Chair була вперше виготовлена в 1985 для Costes Cafe в Парижі. Незвичайні 3-ногі стільці були спеціально розроблені з «достатньою кількістю ніжок», щоб офіціантам у кафе було простіше ходити між столиками і швидше розносити їжу відвідувачам. Саме за такі дрібні, але дуже практичні деталі Старка знають у всьому світі. Тільки до 1990 року було виготовлено понад 400 000 таких стільців із дерева та металу.
Незвичайні табурети Gnomes у вигляді садових гномиків були створені Філіпом Старком для готелю St Martins Lane Hotel в Лондоні. Кожен гном має своє ім'я: Атілла підтримує сидіння, Наполеон, Дух святий-сховався в пеньку. Гноми випускаються чорного кольору і навіть у золоті. Їх можна використовувати як підставку або столики. Випускаються фабрикою Kartell із 1999 року.
Пластиковий стілець Masters розроблений Philippe Starck спільно з Eugeni Quitllet з Барселони і є поєднанням трьох відомих моделей стільців: "Series 7" Арне Якобсена (Arne Jacobsen), "Eiffel Chair" Чарльза Еймса (Charles Eames) і "Eer" ). Випускається у таких варіантах кольорів: білий, сірий, зелений, коричневий, оранжевий та чорний. У 2015 році з'явилися варіанти у металізованих кольорах: мідний, хром, золото. Дитячий стілець Masters Kids відрізняється лише зменшеними розмірами. Стілець удостоєний престижної премії «Good Design Award» у 2010 році.
Крісло Mademoiselle з базою з прозорого або чорного полікарбонату в тканині від Missoni, Trussardi, Dolce&Gabbana, Valentino, Moschino. Розроблено Philippe Starck та виробляється на італійській фабриці Kartell. За задумом дизайнера, крісло у різних варіантах оббивки може відповідати різним типам особистості. Воно класичне, елегантне та романтичне.
Оригінально виглядає стілець Miss Less (Kartell) створений спільно з Eugeni Quitllet. Монолітне сидіння з блоку глянсового пластику з втиском конрастує з легкою і невагомою прозорою спинкою.
Диван та крісло з поліпропілену Bubble Club в мінімалістичному стилі. Хоча своїми формами він і нагадує «бабусин диван», але завдяки матеріалу, з якого він зроблений і колірній гамі його легко можна використовувати в сучасних інтер'єрах. Його можна побачити і в готелях, і в офісах, і в саду, і біля басейну. Серія включає крісло, диван та столик. У серіалі «Boston Legal» (2004-2008р) наприкінці епізоду герої фільму розмірковують, сидячи у кріслах Philippe StarckBubble Club на балконі.
Свічники з різнокольорового пластику Finally Alone, створені Philippe Starck та Ambroise Maggiar для фабрики Kartell і наочно демонструють закон Архімеда. Цікаве рішення поєднання фізичних законів та дизайнерської думки. При згорянні вода виштовхує свічку на поверхню.
Також цікавий свічник обтічної форми у вигляді двох сполучених в танці фігурок Abbracciaio. Оригінально виглядає композиція з кількох свічників, розташованих рандомно.
У сім'ї Ghost від Philippe Starck своє місце знайшли двомірні дзеркала в рамах із різнокольорового прозорого або матового полікарбонату Francois Ghost. В основі-класична форма, яка видозмінена та спрощена під сучасну стилістику та виконана виключно у сучасних матеріалах та кольорах.
Крісло Ring Chair (Philippe Starck + Eugeni Quitllet / Driade) ще один come back Philippe Starck ¦до класичних форм крісла, вірніше форма спинки, яка переходить в абсолютно сучасну нижню частину не тільки геометрією, а й кольором: спинка прозора, основа-кольоровий глянець.
Крісло Out in (Philippe Starck + Eugeni Quitllet/Driade) чимось нагадує крісло кабіни пілотів космічного корабля, але форма та розташування ніг наполегливо відправляють нас до класичних форм меблів. Незмінний матеріал для дизайнера пластик у обтічній формі допомагає підтримувати образ легкого та зручного крісла. Тільки завдяки використанню пластику в моделюванні софи Out in вдалося з'єднати дві абсолютно різні форми в одному виробі-зовні це практично правильний паралелепіпед, а внутрішньо-софт форма.
Крісло Lou Read (Philippe Starck + Eugeni Quitllet / Driade) є гібридом антропоморфної істоти з класичним камінним кріслом. Одну зі складових підкреслює загальна форма і натуральна шкіра, прошита вручну, друга частина - специфічне закінчення спинки, продумане для захисту від протягів.
Крісло Lou Think відрізняється від свого побратима верхньою частиною спинки, що нагадує пляжне крісло з ротанга.
Впізнаване мереживне крісло Miss Lacy (2007 р), відлите з металу з блискучою дзеркальною поверхнею, є одним з продуктів найвищого рівня майстерності всієї колекції Driade. Крісло виглядає монолітним, хоча скошені ноги приварені до корпусу та ретельно відполіровані. Квітковий мотив круглого сидіння привертає увагу та ефектно виглядає у будь-якому інтер'єрі.
Нестандартна форма, що не має геометричної прив'язки, крісла Moore дуже цікаво поєднується з класичною стежкою. Крім функціонального призначення, крісло виглядає арт-об'єктом та розкішним предметом сучасного інтер'єру. Можливо, у назві крісла зашифровано ім'я відомого скульптора XX століття Henry Moore, якому Philippe Starck виявляє шану. Почасти своїм контуром воно нагадує його скульптуру «Three of the tip» (1939–1940).
Стіл-трансформер Big Will почав випускатися з 2015 року і вже завоював заслужену популярність. Практичним виявилося рішення поєднати пари ніжок за функціональним призначенням (рухоме та нерухоме), коли одна парастатичні опори, друга параніжки на прогумованих колесах, які приховані в обтісну форму і нагадують щось космічне.
Поворотний барний стілець з регулюванням по висоті S.S.S.S. Sweet Stainless Steel Stool - результат колаборації відомого дизайнера та Luigi Barei у 2012 році. Дзеркальна похила поверхня сидіння – несподіване та оригінальне рішення. Випускається фабрикою Magis.
Дитячий стілець-стіл із пропілену пастельних тонів Le Chien Savant був створений у 2013 році і випускається італійською фабрикою Magis. Моноблочна стійка система практична для використання дітьми та підходить для гри та занять на відкритому повітря. Веселі собачки подобаються і дорослим, і дітям.
Philippe Starck створив у 2016 році складне крісло режисера Stanley, яке не боїться ні дощу, ні сонячного проміння.
Секрет Филиппа Старка заключается в том, что он не боится экспериментировать, создавать что-то новое, необычное, эксклюзивное, при этом качество его работ выполнено на очень высоком уровне.
«Whether it’s a toothbrush, an airplane or a chair, it’s always the same philosophy: to think about what the user will gain» (Является ли это зубная щетка, самолет или стул, это всегда та же философия: думать о том, что получит пользователь) Philippe Starck.
Статью подготовила Ольга Цвиль.
Смотрите по теме:
28.12.2016