Інтер'єри в стилі лофт в Радянському Союзі
Як сталося, що сучасні тенденції вже використовувалися в епоху совка
Все нове, то гарно забуте старе. З таким відомим ствердженням знайомі більшість із нас, а дехто навіть зможе привести приклади цього зі свого власного життя, або ж з історії людства. Насправді якщо навіть і не на всі 100 %, то хоча б частково, це ствердження має право на існування. Звісно, процеси або явища, які повторюються в часі, мають свої певні відмінності, але можуть мати певні риси, які тільки доводять правдивість цього крилатого вислову. Оскільки ми дизайнери інтер'єру, то ж плануємо довести актуальність тези про старе та нове з точки зору архітектури, дизайну та мистецтва в цілому, тобто виключно в сферах на яких ми знаємось, як професіонали.
Так от, в одному зі старих чорно-білих фільмів радянської епохи ми і знайшли один з таких чергових доказів. Здавалося дивним, що архітектурний стиль, який засвітився в карах з цього фільму, це стиль лофт (loft style) який доволі активно використовується в сучасному світі для оздоблення житлових та громадських приміщень. На перший погляд, де той Радянський Союз 60-х років та де сучасний та прогресивний лофт. Але, варто зазначити, що цей стиль не такий вже й сучасний, бо з'явився він в Сполучених Штатах під час Великої депресії, коли приміщення збанкротілих виробництв перелаштовували під житлові. Всі зміни з переоблаштування були настільки дрібними та мізерними, через що даний стиль й набув своїх неповторних рис, не схожих на інших.
ЛОФТОВІ ПЕРЕГОРОДКИ
Нарешті таки ми дійшли до того, що ж такого цікавого ми помітили в тому чорно-білому фільмі часів СРСР. По-перше, це інтер'єрні перегородки, які дизайнери та виробники часто- густо називають лофт- перегородки. Основне призначення таких конструкцій, це зонування основної частини приміщення на окремі функціональні зони. Таким чином можна відокремити кухню, як це зроблено в приміщенні з фільму (дивись чорно- білий скріншот)
Або так, як в одному зі своїх проектів квартири в Києві ми відокремили невеличкий робочій кабінет в приміщенні вітальні.
«КІРПІЧІК» ДЕКОРАТИВНА ЦЕГЛА
По-друге, це відома багатьом декоративна цегла, яка може бути як то кажуть найсправжніша, коли внутрішню перегородку з цегли (не важливо чи то вона червона глиняна чи біла силікатна) залишають в її рідному вигляді без декоративного оздоблення штукатуркою чи чимось іншим. Або ж така цегла може бути штучною, коли навмисно робиться імітація такої цегляної кладки, в такому разі використовується штучна одностороння цегла, яка нагадую звичайну плитку. На чорно- білому скріні з фільму видно таку стіну з неоздобленої справжньої цегли.
А ось приклад, як в нашому проекті використана штучна цегла, вона фарбована в своїй масі та обпалена в печах. До речі, для цього проекту ми довго шукали постачальника такого оригінального оздоблювального матеріалу, та насилу знайшли. Від своїх бюджетних гіпсових аналогів подібна цегла відрізняється ще й доволі високою варіативністю, що в кінцевому результаті робить кладку дуже реалістичною.
НАСТІННІ ДЕКОРАТИВНІ СВІТИЛЬНИКИ
Третє, на що ми звернули свою увагу, це накладні настінні світильники, за допомогою яких формується художня підсвітка в приміщенні за для створення оригінальних акцентних зон. Станом на сьогодні таких світильників існує велика кількість як в моделях, так і в виробниках (від бюджетних до преміум сегменту). Композиції, які можна створити зі світлових плям настільки різноманітні, що кожен інтер'єр може отримати свій персональний малюнок. На чорно- білому скріншоті можна подивитись, як реалізована така підсвітка на стіні в лекторії якогось навчального закладу
А ось приклад, як ми застосували подібну декоративну підсвітку на невеличкій стіні в проекті приватної клініки в Києві.
Які висновки ми можемо зробити зі всього написаного тут?
- Ідеї для оформлення інтер'єрів приміщень через якийсь проміжок часу повторюються. Ці відрізки в часі можуть бути від декількох років до десятків або сотень років. Навіть за умов повторення таких тенденцій, вони не втілюються в первинному вигляді, а обов'язково видозмінюються, набувають рис притаманних своєму часу.
- Ідеї дійсно вітають в повітрі і те, що їх використовують архітектори та дизайнери різних країн та застосовують в своїх проектах, доводить те, що архітектор або дизайнер, це дійсно митець.
Те, що таки ідеї з дизайну інтер'єрів були застосовані архітекторами радянського періоду, свідчить зовсім не про якусь прогресивність тогочасного строю. Навпаки, попре тотальну ізоляцію та залізний занавєс, архітектори тієї епохи змогли довести чиновникам від різних міністерств, що їх ідеї прогресивні, і що такі ідеї варто застосувати в приміщеннях.
Смотрите по теме:
27.03.2022