Передача дизайну. Це корисно?
Яка користь від телепередач про дизайн інтер'єру для глядача.
В наш час інформації про дизайн та проектування інтер'єрів дуже багато, вона різна за змістом та орієнтована на різні групи читачів та глядачів. В інформаційному морі багато блогерів пишуть про дизайн інтер'єру і про те, як облаштувати своє житло. А ще зовсім недавно інформація про дизайн була доступна лише в кількох журналах та на телебаченні у вигляді передач. На записі однієї з таких передач довелося бути і мені.
Формат та зміст передач про дизайн інтер'єру задавали авторами та сценаристами тієї передачі. Чи були такі передачі корисні для глядача? На той момент, можливо, були, оскільки вони, у доступній формі, інформували телеглядачів, як можна оригінально облаштувати його типове житло. Хоча вже тоді, багато років тому, сценарій та семантика такої телепередачі були нехитрі.
Для участі у телевізійному проекті відбиралися невеликі однокімнатні квартири, щоби ремонт у ній не затягнувся надовго і мав мінімальний бюджет. Добре, що з бюджетом допомагали спонсори за досить нав'язливу рекламу. Асортимент матеріалів, який вони пропонували для використання в проекті, був убогім, і все виглядало так, ніби дизайнеру підсовують якийсь неліквід.
- На екрані все виглядало так, ніби власник квартири не знає, як виглядатиме його приміщення після закінчення ремонту і з'являвся, коли вже все готове. Насправді, власник підписував договір, брав участь у роботі над проектом та періодично з'являвся на об'єкті. Таким чином, здивування та радість на обличчях власників квартири була штучною, хоча вони дуже намагалися видати її за чисту монету.
- Стати учасником проекту міг кожен, хто подасть заявку та кому пощастить із лотереєю. Насправді вибір був визначений, хоча слід зазначити, що заявку подавали по-справжньому. Іноді фортуна посміхалася справжнім щасливчикам збоку.
- Глядача запевняли, що власник квартири не платить. Виявилося, що не платить він лише за меблі та матеріали, які надають спонсори передачі. За решту матеріалів, які застосовувалися для ремонту, власник оплачував зі своєї кишені, так само, як і оплачував послуги будівельників.
- Ремонт проводиться тільки в одній кімнаті, всі інші приміщення цілеспрямовано не потрапляють у кадр відеокамери. Хлам на балконі закривається від глядача у процесі зйомки, коридор та кухня практично знищуються під час проведення ремонтних робіт.
- Ремонтні роботи часто ведуться не за встановленими нормами і без дотримання термінів процесу. Фраза «у нас горить знімальний день» набагато важливіша за те, що стяжка ще висохла належним чином.
- Результат готового ремонту можуть знімати і о 12 годині ночі, а власники з радісними особами імітують здивування та щастя, що їм зробили ремонт і це покажуть по телику.
Згоден, що частина з перерахованого вище, більше відноситься до організаційних питань, ніж до дизайну. Але перше не виключає другого, та й осад залишився. Адже передача про дизайн, як і робота дизайнера інтер'єру, це не тільки красива картинка, це цілий комплекс послуг і рекомендацій, які замовник отримує у фіналі співпраці. І якщо хоча б частина не порадувала, то й фінал буде… ну таке собі.
Весь захід випуску такої передачі майже завжди базується на основі однієї ідеї. Виходить мізерна концентрація корисного хоч у рамках проекту, хоч у часі передачі. Для мене це скидається на гомеопатію, коли міліграм препарату розчинений у цілому відрі води.
У ситуації з телепередачами про дизайн інтер'єру, помітна користь для її авторів і для телевізійного каналу, це рейтинги. Але для глядача користь не те що мінімальна, вона нульова. У передачі немає аналізу того чи іншого прийому та ідеї, немає вибору ідей для вирішення якогось завдання. Зате дуже багато загальних фраз, які не говорять ні про що, це і є вода в гомеопатії.
В наш час, коли кожен, хто подає інформацію для споживача, бореться за швидкість її подачі та за її якість. А такі передачі виглядають динозаврами на тлі сучасних аналогів. Вони не можуть конкурувати з сучасними інтернет-ресурсами з дизайну, з дизайнерами-блогерами. Ці передачі нудні, повільні та малоінформативні.
Успіхів у ремонті!
Смотрите по теме:
15.09.2020