У нашому світі мода впливає на все: одяг, автомобілі, гаджети, лексикон, місця для відпочинку, захоплення, та інше, та інше… Дизайн інтер'єру не стоїть осторонь моди, він не відстає від неї і також залежить, як і вся наша життя. Здається, ще зовсім недавно ми робили хвилеподібні гіпсокартонні стелі зі вставками з натяжного ПВХ, створювали інтер'єри в класичному стилі а-ля «Пшонка-style» з багетами та ламбрекенами-черепашками. Так-так, і ми таким теж грішили на користь моді та замовнику. Але минуло лише кілька років, і це стало неактуально. Спробуємо підсумувати, що зараз у пріоритеті дизайну інтер'єра, і в який бік вивела мода. А також які прийоми оформлення інтер'єру остаточно застаріли і не використовуються. Варто зауважити, що йдеться не про десятиліття, рахунок буквально про поодинокі роки - це 5-6 років, за які докорінно змінилися запит і пропозиція на зовсім інший рівень у виконанні дизайну інтер'єру та архітектури. Якщо подивитися енциклопедію архітектурних стилів, то можна помітити чим ближче до нашого часу той чи інший стиль із загального списку, тим менше він затримується на піку своєї популярності. Наприклад, «бароко» - це ціле століття, це два покоління людей, які творили в цей час і в цьому стилі. А ось вже відносно молодий «модерн» був популярний трохи більше 40 років і поступився місцем фаворита стилю «ар-деко», котрий не протримався і 30 років.
Причин такої швидкої зміни одного стилю іншим кілька. Основна причина- це постійно наростаючий темп нашого життя: все потрібно встигнути, про все подумати і вирішити. Друга, з погляду, причина- це легкість отримання інформації. Людина, яка легко отримує інформацію, за визначенням не може бути затиснута будь-якими стандартами, вона у вічному пошуку та бажанні випробувати багато чого в цьому житті. А поєднання другої причини та першої взагалі породжує гримучу суміш. Третя причина - це сучасні технології, що постійно розвиваються і все більш прискорюються, у поєднанні з новими матеріалами. Це дає можливість використовувати досі невипробувані методики, пристрої та матеріали у своїй оселі.
Спробуймо перерахувати ті німодні елементи, які на даний момент дуже рідко використовуються (або не використовуються взагалі) і навіть такі, що потрапляють до розряду моветон [фр. mauvais ton] :
1. Дверні прорізи у вигляді арки. Під аркою маються на увазі не класичний портал або портал у стилі «модерн», який обрамлений деревом, а звичайна дірка у стіні аркової форми, яка є проходом. Це груба конструкція, торець якої зазвичай пофарбований в білий колір, а стіни кімнат, які розташовані по різні боки, обклеєні різними шпалерами. Ці шпалери з часом відклеюються на кутах і виходить похмура картина.
2. Багаторівневі гіпсокартонні стельові конструкції. Свого часу ці стелі були знаком якості не тільки дизайнера, який міг нафантазувати цю ступінчасту конструкцію, але також були гордістю ремонтних бригад і, відповідно, власника житла, в якому це диво реалізовано.
3. Пункт, що так само відноситься до потоків і стельових конструкцій - це радіусні стелі. Такі масштабні конструкції з неймовірною кількістю радіусів і пар також були гордістю всіх, хто брав участь у їх створенні. Дизайнер був гордий собою, коли йому вдавалося донести до будівельників загальну ідею і видати розміри відправних точок для накреслення кіл, адже центр кола діаметром кілька метрів може знаходитися в сусідній кімнаті або навіть сусідній чужій квартирі. Будівельники пишалися тим, що, незважаючи на божевільну ідею дизайнера, змогли якісно "витягнути" всі радіуси і вони вийшли "кругленькими". Замовник випинав груди, коли його складні стелі оцінювали гості.
4. І ще одне диво - це ПВХ стелі, або натяжні стелі. Завжди рівні, можуть бути різного кольору, матові або глянсові, тим більше, що глянець відбивав всю кімнату догори дригом, але вважалося, що так інтер'єр виглядає більш виграшно. Така стеля вирішувала масу проблем: натягувався швидко, виходив рівним, виглядав ефектно, мінімум витрат на сухі штукатурні суміші, чистіше ремонт, а якщо сусіди зверху затоплять, то можна зібрати всю воду.
5. Багети. Незалежно від стилю, не прив'язуючись до шпалер, не враховуючи співвідношення розміру багету до розміру приміщення (чим більше розмір багету, тим солідніше ремонт). Багет був популярний у всіх, хто пов'язаний із ремонтом, особливо його любили будівельники. Любов пояснювалася прагматично - немає потреби начисто виводити кут примикання стін зі стелею, бо багет все приховає. Біда зовсім не в багеті, бо без нього всі класичні стилі втрачають свій шарм та логіку, та й модерн з ар-деко без багету постраждають, а біда у широті використання його у сучасних мінімалістичних приміщеннях. Дуже складно було переконати замовника, підігріваного виконробом, що зайвий багет. У відповідь отримували альтернативну пропозицію від замовника, що «нехай буде вузенький». Не по-нашому, не по-вашому.
6. Штори з ламбрекенами, підхопленням складних конструкцій та кілометрами тканини на одному вікні. Чудовий пилозбірник, який кожна господиня боялася прати, бо розуміла, що навісити так, як було задумано, самостійно не зможе. І знову, біда не в самій портьєрі, а її застосуванні. Коли така складна, класичних форм портьєра, висить в інтер'єрі дивної стилістичної спрямованості, та ще й за пропорціями не відповідає, бо висить у 15-ти метровій «хрущовці», а її душа потребує бального залу.
7. Бежевий колір. Колір тіла. «Якщо сумніваєшся, який колір підходить для інтер'єру - краса в бежевий» - стандартна порада для всіх. Тоді так було.
8. Перевантаженість. Є дизайнери інтер'єру таке поняття «перевантажений інтер'єр». Це коли в одному приміщенні сконцентровано багато предметів меблів або декору. У 30-50-ті роки минулого століття в Радянському Союзі такі приміщення називали міщанськими і нещадно таврували в пресі та кіно. У ті часи під «міщанством» малася на увазі насиченість інтер'єру різними меблями, скатерками, слониками на комоді та іншими предметами-всім тим, що відрізняло просту людину від заможного. Нині тенденція робити «по-багатому» збереглася, а деяких моментах навіть перейшла розумні кордону. Ну, і людину можна зрозуміти, мабуть. Судіть самі, відкриває він модний глянсовий журнал, а там стільки цікавих рішень, ну прямо очі розбігаються. І ось, вирішує громадянин, що все це гарне обов'язково має бути в його приміщенні. І тоді в одній кімнаті, швидше за кімнату, з'являється барна стійка, камін, акваріум, величезна люстра, і безліч картин на стінах. І тоді вже людина тут зайва, для неї місця не залишилося.
Все це, з перерахованого списку, на сьогоднішній день можна сміливо заносити до групи «не модно». Тоді гостро постає питання: "Ну, а що ж тоді модно?"
Як девіз сучасних тенденцій можна взяти вислів Лісоні П'єро «Мінімальна кількість деталей-очевидний плюс будь-якого проекту». Іншими словами, в будь-якому інтер'єрі, в будь-якому виробі важлива стриманість та функціональність, а не сумнівна, пихата краса. Сучасні інтер'єри прагнуть спрощення, прагматичності, і якщо предмет не виконує основного, покладеного на нього завдання, то цей предмет втрачає сенс.
Планування. В честі вільне планування, об'єднання двох-трьох кімнаток в одну велику простору студію. Так, це часто об'єднані кухня, вітальня та передпокій (або коридор) і так, це не завжди піддаються логіці з'єднання. Але це здавалося б, оскільки просторе приміщення виправдовує і такі жертви. Геть забобони і дроблення на дрібні кімнатки (коробки від холодильника).
Не варто захаращувати житло великою кількістю шаф. Не варто зберігати зайвий мотлох. На думку японців, якщо річчю не користувалися хоча б один раз на рік, вона не потрібна. Якщо багато одягу, який вийшов з моди, чекає свого часу, коли під нього одужають / схуднуть - віддайте його нужденним, не будуйте для нього сховища. Без питань, шафи потрібні, але питання-скільки… Місця для зберігання необхідні, по можливості- вбудовані шафи, і слід уникати окремих гардеробів. Фасад шафи, якщо це шафа-купе-без фрезеровок, а якщо дзеркало, то без візерунків та трафаретів. Шафи з радіусними поличками в торце-моветон.
Не варто боятися вільних стін, не потрібно прагнути заповнити весь вільний простір. Стандартна боязнь-залишити вільною стіну в півтора метри. Людина бореться із бажанням повісити на неї картинку. Житлове приміщення – не музей, не виставка, звичайно, якщо це не студія художника. Краще 1-2 великі картини, ніж 10-15 маленьких, рівних за площею сумарно. Не варто проектувати величезну масу поличок невідомо для чого. Вони потрібні, якщо у Вас є колекції, але тоді краще використовувати закриті конструкції.
Освітлення. Останнім часом існує тенденція локального освітлення приміщення, тобто висвітлюється лише те місце, в якому зараз перебуває людина. Вирішується за допомогою спрямованих джерел світла: врізні світильники на стелю, підлогові або настільні спрямовані або підвісні стельові світильники без ефекту розсіювання. При використанні такого способу освітлення інтер'єр виглядає дещо темним у загальній масі, але досить добре освітлена окрема зона. Слід сказати, що любителям яскраво освітлених інтер'єрів такий спосіб буде не до душі.
Колір інтер'єру може бути різноманітний – це і світлі тони, і досить популярний сірий колір та антрацит, дуже широко застосовуються відтінки білого. Але найактивніше використовуються приглушені та пастельні тони. Яскраві кольори, що «кричать», використовуються рідко і, в основному, як акцент окремих поверхонь або елементів. Спостерігається загальне дистанціювання від стереотипного затвердження «стеля має бути білою». Часто стеля набуває сірого кольору, імітує малюнок бетону, а найчастіше стеля є акцентною поверхнею, яка фарбується в яскраві фарби.
Матеріали для обробки приміщень. Так само використовуються як натуральні матеріали, так і різні штучні. З натуральних слід виділити дерево у всіх його проявах, як масив, так і шпоновані поверхні, а також камінь. Дуже цікавими є штучні матеріали, які імітують натуральні. Зазвичай вони мають корисні якості штучних матеріалів, але виглядають натурально. Це штучний камінь (акрил, кварцит), всілякі штукатурки під камінь або під дерево. Також сучасні інтер'єри не обходяться без скла, металу чи пластику. Застосування різне: при обробці поверхонь, для меблів, для світильників, для декору. Дуже активно в дизайні інтер'єру застосовується бетон у різних його проявах: штукатурка, яка імітує бетон, або спеціально не обробляються стелі в монолітно-каркасних будинках, де стеля - це монолітна бетонна плита, яка залишається в первісному вигляді.
Не намагайтеся повторити все, про що Ви прочитали в цій статті!
Ми проти того, щоб під час експерименту постраждав Ваш інтер'єр:).
Зверніться до професіоналів.
Смотрите по теме:
04.04.2017